Aarets foerste

Årets første

Brian og jeg havde fået aftalt en dato for en overnatning. Årets første for mit vedkommende.

Ugen op gik med mailkorspondance om hvor vi skulle tage hen. Idet Brian havde hul i kalenderen blev det til at han kunne agere forsøgsdyr og afprøve et vand  og på baggrund heraf kunne vi vælge hvor vi ville fiske.

Da det blev til en frostklar nat uden fisk i forsøgsvandet, valgte vi det mere kendte af slagsen, hvor vi tidligere har fået fisk i de kolde måneder.

Da jeg ankom til søen havde Brian haft et run og set enkelte fisk, men fangstnettet havde desværre fået lov til at forblive tørt.

Jeg fik rigget 3 stænger til på en mindre plads. 2 med supa fruit og en med hjemmerullet flødebanan.

2 af tacklerne blev placeret tæt ved bredden og en ude i suppen. Der blev fodret op med knuste boilies og pellet, samt enkelte hele boilies, som blev spredt omkring tacklerne.

Da Brian skulle have friske agn på til natten, benyttede han samtidigt lejligheden til at køre forbi den nærmeste grillbar og købe noget aftensmad til os. Aftenen forløb uden tegn på fisk og vi smuttede i posen lidt efter mørket havde lagt sig.

I løbet af natten fik vi enkelte regnbyger og jeg blev vækket af nogle enkelte bib. Først kl. 6 kom der ordentligt lyd fra delkimen, som fiskede ved egen bred med DT supa fruit. Uden den store fright,kunne jeg kort efter nette en forårssløv spejler. Årets første karpe med en vægt på 6,7kg, lå nu på måtten.

Jeg går over for at vække Brian, så vi kan få taget nogle billeder, inden jeg returnere karpe i det våde element. Han kan samtidigt fortælle at han har en overraskelse liggende i sacken, i form af en god skæller på 9,4kg.

Da vi alligevel er oppe kan vi lige så godt få lidt morgenmad, hvorefter vi smutter tilbage i soveposen.

Jeg får dog ikke lov til at ligge længe før, der igen er bud efter stangen ved egen bred.

Efter en kort fight, kan jeg nette en fin spejler, som hiver vægten ned på 9,6kg. Sæsonnen er for alvor igang.

Efter nogle hurtige fotos begynder vi så småt at pakke sammen. Jeg har dog ikke nogen deadline hjemmefra, så jeg tager det med ro. Da Brian kører begynder jeg at pakke det sidste sammen. Jeg når dog kun at få pakket net og den ene stang sammen, før stangen der fisker ude i suppen kører. Det lykkedes mig at få pakket nettet ud igen og gjort afkrogningsmåtten klar under fighten, og efter en kort tur omkring nogle udhængende grene, så er karpen klar til at komme en tur på land.

Jeg får ringet til Brian, som forbarmer sig og vender bilen, og kan snart efter hjælpe med nogle gode billeder.

Tak til Brian for hjælpen og en god tur. Ser frem til en ny sæson. Knæk og bræk til alle derude.